«Бастують ті, хто працювати не вміє»: як працюють полтавські таксі в день страйку

Всеукраїнський страйк працівників таксі анонсували на 14 лютого. Згідно з повідомленнями, які поширили в телеграм-каналах по всій країні, спільнота таксистів закликала колег у День всіх закоханих не виходити на маршрути, аби змусити компанії-агрегатори Uklon, Bolt, 838 тощо підняти тарифи. Бо нинішні, говорять, змушують працівників таксі не заробляти, а виживати. Та чи означає це, що країна зупинилась? Ми перевірили кілька служб таксі та поспілкувались з водіями.

Таке повідомлення минулого тижня почали поширювати в телеграм-каналах по всій країні

Ми зв'язалися з автором цієї розсилки, який розповсюджував оголошення в полтавських соцмережах. Анонімний акаунт із нікнеймом Ігор Єгоров нам відповів. Говорить мета страйку — підняти мінімальну вартість виклику машини. У Полтаві вона зараз — 30 гривень. Далі пряма мова зі збереженням орфографії та пунктуації автора:

Добрый вечер. Позиция наша основная повышение тарифов в такси. Просьба как минимум минималку поднять с 30 грн до 45-50 гривен. Действия акции будут заключаться в том что такси работать не будут. А кто будет работать , будут ездить бесплатно, то есть будут фейковые заказы. Когда таксист к примеру захочет сделать 3-5 заказов и будет подряд отмены , то уже может задумается что выезжать не стоит в этот день. Администрация служб такси говорит что все вопросы не к ним а к главному, а где главный – неизвестно. Если буквально пару дней они не повысят тарифы, я думаю что если таксисты все будут за , опять же по опросам что делать акцию возле ОДА то естественно что будем выходить на разные акции и тд.
Фото: Станіслав Пантелей

Буду робити подлянки

Відтак ще в п'ятницю ми вирішили поговорити з рандомними таксистами про їхні плани. Чи планують страйкувати.

Євгеній з «BOLT»

«Страйкуватиму. Бо у нас їздити дуже важко. Майже нічого не заробляєш. Ну добре, якщо ще ціна нормальна за перевезення стоїть. А то ж зараз у багатьох знижки спрацьовують, приїжджаєш півміста за 35 гривень і нічого не заробляєш. Або як у Супрунівку викликають. Тариф стоїть маленький, і ніхто не думає, що тобі ще туди доїхати треба або ж повернутися. Бо пасажир платить тільки в один бік. Тому й буду страйкувати. А колегам, які 14-го виїдуть, буду подлянки робити. Викликатиму таксі в якесь місце, а там нікого не буде. Щоб не їздили більше».

Сергій з UKLON

«Мені цей страйк не потрібен. Мене все влаштовує зараз. Але чисто з солідарності з усіма колегами, щоб не робити нікому западло, то я собі вже, скажімо так, придумав, чим зайнятися вдома в понеділок. Самі ж розумієте, що вдома робота завжди знайдеться. Зроблю собі імпровізований вихідний».

То чи стало місто?

8:30. Редакція «Полтавської хвилі» збирається на роботу. Тож, розподілили між собою кілька служб таксі — перевіримо, чи страйкують водії та чи змінилися ціни.

Живемо в різних частинах міста: Левада, Боженка, Половки. Один із працівників їде з Київського вокзалу. Точка збору — центр.

Катерина Ткаченко, OnTaxi

Боженка - Центр

Час очікування: 00:08 хвилин

Вартість: 150 грн (зазвичай 51)

— Ви єдиний, хто прийняв замовлення... Ні Uklon, ні Bolt не приїхали

— Всі бастують.

— Ну, виходить, не всі бастують?

— Я взагалі виїхав дружині подарунок купити. Ну і замовлення взяв, чого його порожняком їздить.

— А якщо потрапите на оті фейкові замовлення?

— Я дивлюсь по рейтингу. Якщо бачу, що три поїздки — я не поїду на виклик. Якщо нормальні люди і їм треба їхати, то чого ж не допомогти. Моє мнєніє таке: Хочеш роби. Не устраює шось — не роби.Ото й і всьо. Я страйкувать не збирався і не буду. Канєшно ціни на все ростуть. Але коли буде треба, то й на таксі піднімуть. Все одно ніхто не підніме зразу в два раза. В мене все так настроєно вже, що люди з низьким рейтингом і з маленькими заказами до мене не попадають. Мені сістєма їх даже не предлагає. В мене хороша машина, і закази я беру хороші. Компанія баче, шо я маю спрос і хароші відгуки і дає мені хароші закази. При цьом тут нема такого як у других. От ви самі захотіли і підняли ціну до того тарифа, шоб вас побачили і захотіли везти. А Болт, наприклад, вони самі нав'язують. Бачуть, шо попит піднявся і ціни мгновенно ростуть. І люди не понімають чого оце сьогодні він по 30 їхав, а тут уже той самий маршрут — 80. Удобніше, коли людина сама рішає скільки вона хоче чи може добавить, шоб бистріше уїхать. Це чесно. Хочеш їдеш, не хочеш не їдеш.

Валерія Магда, «838»

Половки - Центр

Час очікування: 00:04 хв

Вартість: 104 грн (зазвичай 70)

Валерія доїхала до роботи швидко. Замовлення прийняли майже одразу. Менше ніж за 5 хвилин приїхала автівка. Проте говорити про страйк водій відмовився. Кинув лише, що «Страйкують ті, хто працювати не хоче».

Віталій Улибін, Uklon

Залізничний вокзал «Київський» - Центр

Час очікування: 00:03 хв

Вартість: 65 грн (зазвичай +/- 45)

— Я думав що не виїду

— Ну велика ймовірність, що ви й не виїхали б. Просто у вас високий рейтинг і дуже багато поїздок. Та ще й із вокзалу. По вас видно, що ви не фейк. Якщо чесно, я б теж, мабуть, не їздив, якби не бачив, що по місту половина таксистів їздить як і зазвичай — знімають вершки.

А мені за щось треба їсти, оплачувати квартиру. Зараз я основну роботу втратив і що виходить — вони їздять, а я буду типу принциповий? Якби всі стояли — я б теж стояв. Чесно. Я б потерпів, але я заходжу в додаток і бачу, що півміста просто на лінії. Сьогодні не пощастить всім новим клієнтам — нових акаунтів з нульовим рейтингом сьогодні навряд чи хтось братиме.

Я прокинувся — дивлюся, ціни майже в чотири рази піднялися. І всі їздять. То чого ж я маю сидіти вдома.

Це ще добре, коли я катаюсь на своїй машині. Та навіть, якщо на орендованій, якщо вийшло за приємну ціну домовитись. А тим хлопцям, що їздять на болті, на їхніх автопаркових машинах — це ж*па. В мене товариш там працював. І виходить, що я в день міг заробити близько тисячі гривень чистими, а в нього виходило 250-300. І в додатку ти дивишся скільки ти наїздив. Ось, молодець, заробив півтори тисячі гривень. А по факту комісія така висока: за машину, за користування додатком, що ти зрештою майже нічого й не отримуєш.

— Так, а з чого платити податки?

Податки, як у нас заявлено, на себе бере компанія. Типу це враховано вже в комісію нашу і з цих грошей централізовано платять податки. Але не знаю чи дійсно це працює.

Доїхали не всі

До слова, не всім «хвилівцям» вдалося викликати таксі. Журналісти, які живуть на Леваді та Юрівці чекали автівок у різних додатках близько 40 хвилин та зрештою поїхали на роботу громадським транспортом — жоден водій не взяв замовлення. Так само жодному з працівників редакції не пощастило викликати таксі Bolt.

А що в інших містах?

До слова, схоже, що страйк не вдався не лише в Полтаві. Адже зі зменшенням кількості автівок на лінії, автоматично росте вартість проїзду. Ми подивились скільки коштуватиме двокілометрова поїздка в Харкові, Полтаві та Києві станом на 12:30. Цікаво, що наразі найдорожче саме в Полтаві — 55 гривень, Найдешевше в Харкові — 45 гривень. У Києві за два кілометри просять 51 гривню.

Полтава
Харків
Київ

Подякуй автору!

Сподобалась стаття? Mожеш подякувати автору гривнею.

Віталій Улибін

Ще з рубрики: "Соціум"