Групи для дошкільнят у бібліотеках та клубах Полтавщини — нова реформа від Міносвіти
Міністерство освіти і науки планує розвивати альтернативні форми здобуття дошкільної освіти в Україні.
Про це повідомили на сторінці Міносвіти.
Метою запровадження альтернативних форм дошкільної освіти є розширення доступу дітей раннього і дошкільного віку до якісних освітніх послуг.
Альтернативні форми надання послуг з дошкільної освіти можуть організувати:
- у закладах освіти, де є укриття, зокрема у закладах дошкільної, у закладах загальної середньої (як відділення дошкільної освіти в установі), у закладах позашкільної освіти, використовуючи приміщення, які систематично, або більшу частину робочого часу закладу освіти не використовуються (музичні та спортивні зали, кабінети ЛФК тощо);
- у пристосованих приміщеннях (якими можуть бути бібліотеки, центри дитячої та юнацької творчості, клуби, медико-психолого-педагогічні центри, центри соціально-педагогічної підтримки, соціальні установи, центри надання адміністративних послуг тощо) у випадках, якщо заклади освіти не мають укриттів, задля чого здійснити релокацію освітнього процесу.
Серед потенційних джерел фінансування доцільно розглядати залучення коштів донорів, які здійснюють гуманітарну підтримку України в умовах воєнного часу (UNICEF, War Child, Save The Children, USAID, Lego Foundation, IREX, Комітет червоного хреста України), а також партнерську співпрацю з місцевими громадськими організаціями.
До роботи у короткотривалих групах можуть бути залучені педагогічні працівники, з якими тимчасово призупинено трудовий договір, або яким оголошено простій, або які вимушено переїхали у громаду.
Пристосування та використання для альтернативних форм надання освітніх послуг наявних у громаді закладів (частин їхніх приміщень) дозволить збільшити число дітей, охоплених дошкільною освітою.
Інформацію щодо функціонування груп короткотривалого перебування дітей з довільним відвідуванням рекомендується поширювати через такі канали:
- мережу закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти ;
- заклади охорони здоров’я, зокрема поліклініки, лікарні тощо;
- центри надання адміністративних послуг та соціальні установи;
- вебсайти та офіційні соціальні мережі департаментів (управлінь) освіти тощо.
Потенційне приміщення для релокації освітнього процесу повинно відповідати наступним критеріям:
- Розташоване у близькості до місця проживання дітей: зменшення часу, який необхідний дитині для дороги до осередку, зменшує ризики та підвищує мотивацію батьків продовжувати відвідувати заклад освіти.
- Під час вибору приміщення необхідно здійснити аналіз з метою мінімізації ризиків стосовно доступу до приміщення, зокрема, наявності жвавих перехресть, великого скупчення людей, військових об’єктів та інших потенційно небезпечних для дітей локацій на шляху до приміщення.
- Розташоване на безпечній відстані від дороги із автомобільним рухом; від підприємств із потенційно шкідливим впливом на здоров’я дітей, а також сміттєзвалищ.
- Зовнішня територія приміщення має бути перевірена на початку його функціонування та перевірятись щоденно на відсутність мін, потенційно небезпечних для людей об’єктів.
- Приміщення має бути обмеженим для входу сторонніх осіб.
- Для осіб з особливими потребами вхід до приміщення має бути доступним, зокрема обладнаним пандусом.
- Приміщення забезпечене адекватним контрольованим освітленням; контрольованою вентиляцією. Окремі системи вентиляції в туалетних кімнатах, харчоблоці (за наявності).
- Температура приміщення з перебуванням дітей понад 20 хвилин повинна бути у межах +19 - 23°C.
- Наявність спеціальних захисних (проти ризику самостійного відкривання вікна дітьми) механізмів на вікнах (у випадку, якщо вентиляція приміщення можлива лише шляхом відкривання вікон або вікна у доступі дітей), вікна мають бути обладнані спеціальними захисними системами (проти ризику випадання з вікна).
- У приміщенні відсутні високі ризики отримання травм або іншої шкоди здоров’ю дитині та працівникам (гострі кути меблів закриті м'якими накладками, меблі зафіксовано до стіни тощо; розетки захищені від доступу дитини).
- Туалетні кімнати розташовані достатньо близько від основного приміщення перебування дітей; є можливість помити руки з милом, забезпечено одноразові рушники та туалетний папір.
- Забезпечено регулярне вологе прибирання простору та догляд за його чистотою.
Подякуй автору!
Сподобалась стаття? Mожеш подякувати автору гривнею.