Якою буде перша українська БМП

Стали відомі характеристики перспективної бойової машини піхоти БМП-У, а також причини затримки реалізації цього проєкту.

poltavska-khvilia_xcwi/B9W_Q_6Mg.jpeg

Днями Державне підприємство «Харківське конструкторське бюро імені Морозова» (ДК «ХКБМ»), яке входить до складу Держконцерну «Укроборонпром», презентувало макет і концепт першої вітчизняної бойової машини піхоти, яка отримала робочу назву БМП-У.

БМП – це броньована гусенична машина, що перевозить бійців та захищає їх, допомагає вести бойові дії спільно з танками.

В умовах клімату і ґрунтів Донбасу гусеничні БМП мають перевагу над колісними БТРами, особливо на пересічній місцевості, тому наразі є дуже затребуваними.

Однак, через недостатній бронезахист успадкованих від СРСР гусеничних машин, в перші роки війни Україна втратила майже всі БМП-2 (близько 300 одиниць), і змушена була вдатись до розконсервації запасів більш старших БМП-1, які також скоро почали закінчуватись (ті з них, які вдалося поставити на хід).

Тимчасовий вихід було знайдено за кордоном – закуповувати радянські БМП зі старих запасів країн колишнього Варшавського договору, які збереглися у досить пристойному стані. Таким чином у польської компанії Wtorplast була частково придбана, а частково відсуджена партія БМП-1 чеського виробництва.

Паралельно у 2018 році почали розробляти першу вітчизняну БМП нового покоління, яка має стати на озброєння української армії у 2020-х роках.

Якою буде перша українська БМП?

Основними відмінностями БМП-У від БМП-1 і БМП-2 стане наявність сучасного потужного дизельного двигуна до 734 кінських сил, автоматичної трансмісії, дистанційно керованого бойового модуля і кращого балістичного захисту. Це дозволить покращити показники рухливості, прохідності, вогневої потужності, захищеності БМП і безпеки особового складу усередині машини.

БМП-У матиме вищий рівень протимінного та балістичного захисту порівняно з нинішніми БМП. Конструкція корпусу дає змогу встановлювати керамічні панелі додаткової броні. Також захист водія-механіка і командира підвищиться за рахунок відсутності вікон, тоді як кругова система огляду здійснюватиметься за допомогою камер. Крім того, виходити можна буде не лише через верхні люки, але й через відділення десанту.

Екіпаж машини становитиме 3 особи (класична схема: механік-водій, навідник та командир), у десант можна буде брати до 8 бійців.

За габаритами БМП-У буде трохи більшою за БМП-2: довжина – майже 7,6 м, ширина по бортові екрани майже 3,4 м, висота – близько 2,9 м.

Бойова маса БМП-У з базовим рівнем захисту становитиме 25 тонн, а з додатковим захистом – до 30 тонн. При цьому максимальна швидкість сягатиме 70 км/год., а запас ходу – 600 км.

БМП-У також буде плаваюча і зможе долати перешкоди будь-якої глибини.

Устаткують машину автоматичною коробкою передач. Розробники стверджують, що досвід бойового застосування БТР-4Е «Буцефал» з автоматичною коробкою на Донбасі показав кращі ходові характеристики, ніж зразки з механічними коробками. До того ж навчитися водити такі машини легше і швидше.

Що стосується озброєння, то БМП-У оснастять 30-мм гарматою, кулеметом калібру 7,62-мм, 30-мм гранатометом і протитанковим ракетним комплексом (ПТРК) "Бар'єр" українського виробництва. У разі потреби можна буде встановити комплект озброєння стандарту НАТО.

Взагалі, нова БМП-У створюється за модульним принципом, а це дає можливість використання базової платформи для цілого сімейства гусеничних машин. Завдяки цьому, на базі БМП-У будуть створені командирська, командно-штабна, розвідувальна, медична, ремонтно-евакуаційна та інші машини.

Анатолій Кривошапко

Ще з рубрики: "Політика"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар