Хворіти не можна, бо лікарняних не буде: найпоширеніші питання про Е-лікарняні

Уявімо Анну Давидівну, вона працює вихователькою в дитячому садочку. Настала осінь і у Анни Давидівни ГРВІ. Воно чула, що паперові лікарняні відмінили. А пані Анна не дуже товаришує з технікою. То що ж їй робити з тим е-лікарняним? «Полтавська хвиля» запрошує вас у подорож з пані вихователькою, аби дізнатися, що ж таке, той е-лікарняний.

Е-лікарняний – електронний документ, що засвідчує факт тимчасової непрацездатності особи. Він є підставою для звільнення від роботи та оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок роботодавця, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Другого жовтня Анна Давидівна прокинулася і чхнула. Так, їй стало зрозуміло, що на роботу вона не потрапить і заняття з мовлення у групі «Веселка» буде проводити хтось інший.

poltavska-khvilia_xcwi/dDa75_v7g.jpeg

Перше, що вона робить – телефонує завідуючій (роботодавцю) і повідомляє, що захворіла. А потім іде до свого сімейника.

«Що мені робити, пане сімейнику, – бідкається Анна Давидівна. Що воно таке, той е-лікарняний?»

Хто оформлює е-лікарняний?

«Анно Давидівно, – терпляче пояснює лікарка, – е-лікарняний оформлюю вам я. Єдине, що потрібно зробити пацієнту для оформлення – звернутися до лікаря».

Якщо раніше лікар видавав листок непрацездатності після одужання пацієнта, під час чого могло пройти декілька візитів на огляд, то тепер кожен візит застрахованої особи до лікаря завершується формуванням медичного висновку і створенням електронного лікарняного. Це зручно для пацієнта, адже кожен лікарняний передбачає окреме нарахування матеріального забезпечення, і працівник може отримувати допомогу по тимчасовій непрацездатності швидше, декількома окремими шматочками. Водночас це створює додаткове навантаження на страхувальників, які замість одного лікарняного, наприклад, на 10 днів, мають розглянути і розрахувати два е-лікарняних, кожен по 5 днів

Чи оплачуються е-лікарняні?

poltavska-khvilia_xcwi/eCy4c_D7g.jpeg

Анна Давидівна уже радіє, що не треба бігати по лікарнях, ставити печатки по різних кабінетах. Бо всі дані завідуюча (роботодавець) отримає в особистому кабінеті, як тут їй стає відомо, що роботодавець оплачує лише перші п’ять днів одного випадку тимчасової непрацездатності свого працівника, незалежно від кількості лікарняних листків, якими його оформлено. Тому роботодавцю (шефу, керівнику, директору) важливо знати, чи є різні лікарняні виданими в межах одного страхового випадку. На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, в порядку черговості формуються е-лікарняні, кожен наступний з яких створюється як продовження першого та разом складають один страховий випадок.

Алгоритм нарахування матеріального забезпечення за електронним лікарняним не відрізняється від звичного порядку.

Як з'являється е-лікарняний?

poltavska-khvilia_xcwi/qkS45lD7R.jpeg

«Анно Давидівно, – говорить сімейник, – якщо виявиться, що у зв’язку зі станом здоров’я вам потрібно “піти на лікарняний”, я створю електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Цей електронний документ підтвердить непрацездатність протягом прогнозованого періоду. І на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (далі – МВТН) буде сформовано ваш електронний лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності. В особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду ви можете переглянути ваші листки непрацездатності».

Роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості працівника.

poltavska-khvilia_xcwi/BmJgT_v7R.jpeg

Як швидко оплачується е-лікарняний?

Одразу після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати». З цього моменту ваш роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок.

Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику.

Якщо у вас є питання, звертайтеся на гарячу лінію Пенсійного фонду 0 800 503 753.

Катерина Ткаченко

Ще з рубрики: "Новини регіону"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар