Європа чи глуш: Чому на полтавській пішохідці досі паркуються автомобілі і як з цим боротись?

Торік, у серпні, виконавчий комітет Полтавської міськради ухвалив рішення продовжити пішохідну зону на вул. Соборності. Від вул. Гоголя до вул. Стрітенська. Для обмеження руху влада встановила металеві стовпи, але водії все одно продовжували паркувати автівки біля тротуару. Згодом від такого обмеження руху відмовилися. Але проблема паркування на пішохідній зоні лишилася. Тому «Полтавська хвиля» поговорила з полтавцями, патрульною поліцією, урбаністом та представником місцевої влади.

«Поки що до цього не готові»

За словами керівника ГО Citylab Дмитра Козиренка, пішохідні зони сприяють розширенню публічного простору, який зручний для відпочинку та прогулянок містом. Але пішохідна частина вулиці має бути облаштована якісною інфраструктурою:

«Перший невдалий приклад – це коли встановили стовпчики, але дуже малої висоти. Водії за капотом не бачать їх, тому стовпи збивали, зачіпали. В ідеалі треба обмежувати стовпчиками або болардам висотою понад 1,10 м, аби вони були помітні з автомобіля».

А як же транспорт? Насправді завантаження пішохідної частини вул. Соборності автомобілями не велике. Адже громадський транспорт на цих відрізках не їздить, а автомобілі можуть рухатися іншими вулицями, а саме вул. Гоголя, вул. Стрітенська, вул. Кричевського.

«Пішохідні вулиці потрібні, бо ніхто ж не ходить гуляти ввечері вздовж автостради. Єдине, пішохідна зона закінчується тільки автодорожним знаком. Як показав відрізок від вул. Гоголя до вул. Стрітенської, то на жаль ми поки що до цього не готові».

Також Козиренко говорить, що на пішохідній вулиці є проблеми із паркуванням автомобілів:

«Усім зручно паркуватися в центрі. Але скільки б ви не зробили паркомісць біля офісного центру, вони все одно всі будуть зайняті. Люди хочуть паркуватися якомога ближче. Не тому, що не вистачає паркомісць, а тому, що хочеться поставити свій автомобіль біля входу».

Для прикладу, Козиренко говорить про вул. Сагайдачного та Контрактову площу на Подолі в Києві.

«Пішохідна вулиця фантастично оживає, на перших поверхах будівель відкривається бізнес. Багато автодоріг перетворили на пішохідні зони або на вулиці зі змішаними видами руху: для пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту».

Що говорять полтавці

«Полтавська хвиля» запитала в жителів міста, що вони думають про паркування автомобілів на пішохідній зоні та чи потрібна пішохідна вулиця Полтаві.

Євген. «Треба прибрати всі автомобілі звідсіля, щоби була тільки пішохідна зона. Посеред дороги стоїть купа металолому. Це центральна вулиця, пішохідна, для туристів. Треба повністю перекрити вулицю, аби автомобілі тут не паркувалися, тільки для технологічного транспорту, для заїзду та виїзду до магазину. Можливо, встановити якийсь шлагбаум на перехресті вулиць».
poltavska-khvilia_xcwi/vaVSC5gng.jpeg
Євген
Тетяна. «Водіїв немає в чому звинувачувати, адже заборони немає. Тому вони паркують автомобілі. У Полтаві немає нормальної пішохідної алеї. Місту потрібні пішохідні вулиці, а ще було б непогано, аби зробили набережну».
poltavska-khvilia_xcwi/U1nNC5g7R.jpeg
Тетяна
Вікторія. «Звичайно потрібно, аби вулицю якось обмежили для паркування автомобілів. Потрібно, щоб вул. Соборності була пішохідною. Це центр міста. Треба, щоб вулиця була трішки вільна від автомобілів, тим більш, що поряд кафе. Хоча все одно люди тут відпочивають».
poltavska-khvilia_xcwi/kwRvCcgng.jpeg
Вікторія

Проблема із паркування автомобілів

Речник патрульної поліції Полтавщини Руслан Возниця розповів, що в межах пішохідної зони людям дозволено рухатися як по тротуару, так і по проїзній частині, адже пішоходи мають перевагу перед автомобілями. Хоча все одно не повинні безпідставно перешкоджати рух автомобілю.

poltavska-khvilia_xcwi/XaPUjcR7R.jpeg
«В’їзд дозволяється за умови, якщо до місця призначення неможливо під’їхати іншим шляхом. Якщо вони наявні, то водії мають користуватися об’їзними шляхами», – сказав Возниця.

Аби патрульна поліція могла пригнути водія до відповідальності, мають бути належні докази. За словами Возниці, по-перше, має бути факт вчинення порушення конкретною людиною. По-друге, має бути вказана дата та місце факт вчинення порушення конкретним водієм, який заїхав у пішохідну зону:

«Водії, які проживають у зазначеній зоні, мають право заїжджати й залишати автомобіль».

Щодо розміщення патрулів на пішохідній ділянці вулиці, то Возниця розповів, що патрульна поліція має значний обсяг роботи:

«За можливості хотіли б розмістити патруль у кожному куточку міста, проте враховуючи кількість особового складу – це неможливо. У патрульній поліції є значний обсяг роботи. Це і виклики за лінією 102, реагування на грубі порушення ПДР, оформлення ДТП, охорона громадського порядку, слідкування за дотриманням правил карантину тощо. Усі ці завдання виконуються в порядку пріоритетності».

Щодо порушень правил паркування. З 17 березня набрали чинності зміни до кодексу України про адмінправопорушення, тому нині штраф становить 340 грн. Раніше сума штрафу складала 255 грн.

Як планують облаштувати пішохідну зону

28 травня Управління житлово-комунального господарства оголосило 3 тендери на облаштування огородження на вул. Соборності:

  • капітальний ремонт (установлення) технічних засобів регулювання дорожнім рухом – обмежувального огородження (болардів) на перехрестях вул. Соборності та вул. Котляревського – очікувана вартість 433 тис. 260 грн;
  • капітальний ремонт (установлення) технічних засобів регулювання дорожнім рухом – обмежувального огородження (болардів) на перехрестях вул. Соборності та вул. Стрітенської – очікувана вартість 755 тис. 522 грн;
  • капітальний ремонт (установлення) технічних засобів регулювання дорожнім рухом – обмежувального огородження (болардів) на перехрестях вул. Соборності та вул. Гоголя – 1 млн 615 тис. 452 грн.

Пригадаємо, що відповідно до тендерної документації підрядник виконає такі роботи:

  • встановить автоматичні болари та гранітні сфери;
  • підключить болари;
  • інші роботи (прибирання сміття).

За словами заступника міського голови з питань ЖКГ Євгена Рички, на пішохідній частині вул. Соборності їздить велика кількість транспорту, що заважає полтавцям прогулюватися історичною частиною міста. Тому було ухвалено рішення – виділити ділянку вулиці під пішохідну зону. Для цього встановлять шари та підіймально-опускальний механізм для проїзду транспорту, який підвозитиме продукти для ресторанів.

«Нині в Полтавській ТГ є велика проблема з паркувальним простором. Наразі в даних місцях велика кількість автомобілів біля пішохідних зон, які заважають прогулянкам людей».

Ричка розповів, що для створення пішохідної зони цьогоріч перекриють вул. Соборності до вул. Стрітенської. Відповідне рішення ухвалив виконавчий комітет 16 червня.

Єгор Рудь

Ще з рубрики: "Соціум"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар