Про «Полтаву-Південну» можна забути — «Укрзалізниця» почала українізацію
АТ «Укрзалізниця» розпочинає трирічну програму «Залізна українізація», що має на меті повністю позбутися імперських та російських назв, позначок, зображень на будь-яких об’єктах залізничного транспорту.
Про це повідомив голова правління товариства Олександр Камишін під час презентації цієї програми 21 лютого 2023 року.
У декілька етапів планують українізувати все, що досі повʼязувало залізничну галузь України з країною-агресором:
- назви регіональних філій,
- позначки кілометражу,
- сигнальні позначки,
- радянські барельєфи,
- назви станцій.
«Південна залізниця»
Українська залізниця «Південна», як і «Південно-Західна» підлягають також перейменуванню. Адже у XIX столітті під час будівництва залізниць все рахувалось відносно Москви, тому українські залізниці отримали назви, що не мають в собі нічого українського з географічної точки зору.
Олександр Камишін правильними назвами для цих дирекцій вважає — Київська та Харківська, на честь міст, де розташовані адміністративні органи.
«Але це питання національного значення. Вирішувати мають українці», — підкреслив Камишін.
Те саме й нумераціями кілометражу. Старих позначок типу «856» вже не буде, відлік українських залізниць починатиметься від Центрального вокзалу станції Київ-Пасажирський, де встановлена нульова позначка, а не в Москві.
Квитки за міжнародними стандартами
Скоро на українських залізничних квитках не буде написів російською мовою, як того вимагають застарілі нормативні акти.
В Укрзалізниці вважають більш коректним варіантом їх дублювання загальновизнаною міжнародною мовою — англійською. Відповідні документи підготують для затвердження урядом України.
«Так, це буде велика робота, до проведення якої ми вже готові. Але ж і ефект від неї однозначно вартий і ціни, і зусиль. І її навіть порівняти не можна з ціною, яку всі ми платимо сьогодні за остаточне “прощавай, росіє”», — резюмував Олександр Камишін.
Подякуй автору!
Сподобалась стаття? Mожеш подякувати автору гривнею.