Спеціально для полтавців: як змінити постачальника і не померти в черзі під «Нафтогазом»

Величезні черги біля партнерських центрів оплат та підключень «Нафтогазу України», скарги на зависоку ціну на газ та на некомфортні умови зміни постачальника. Усе це — реалії для Полтави на сьогодні.

Кореспондентка «Полтавської Хвилі» спробувала розібратися у проблемі і з’ясувати: як швидко і без черг змінити собі постачальника газу.

Газ по 19 грн за кубометр або чому тікають із «Полтавагаз збут»

Із 1 вересня «Полтавагаз збут» припинив постачати газ населенню за фіксованою річною ціною 9,99 грн. за 1 м.куб. Як вказують у пресслужбі підприємства, причина цьому — значне зростання ринкових цін на природний газ та відсутність доступу до ресурсу природного газу місцевого видобутку за соціальною ціною.

Відтепер вартість газу за один кубометр, який надає «Полтавагаз збут», становить 19,8 грн.

«У зв’язку з цим всі побутові споживачі газу ТОВ «Полтавагаз збут» з вересня 2021 року отримуватимуть природний газ від ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України». Це товариство буде постачати газ усім побутовим споживачам, як «постачальник останньої надії» (ПОН)», — повідомили у пресслужбі «Полтавагаз збуту».

За спожитий газ у серпні споживачі мають сплатити протягом вересня ТОВ «Полтавагаз збут». Реквізити для оплати незмінні.

У свою чергу, «Нафтогаз України» пропонує споживати газ за ціною 7,96 грн/куб.м з ПДВ, без вартості розподілу (доставки) у рамках річного тарифного плану «Фіксований».

Саме тому, більшість споживачів масово ринулися у партнерські центри оплат та підключень «Нафтогазу України», аби змінити постачальника газу та дізнатися подробиці.

Партнерські центри: де знаходяться і що там відбувається

У Полтаві працює два партнерських центри — один за адресою вул. Івана Мазепи, 9, другий вул. Героїв-Чорнобильців, 1. Час роботи: із понеділка по п’ятницю, 08:00 – 18:00 (без перерви), субота, 08:00 – 15:00.

Щодня офіс обслуговує 300-400 осіб, які хочуть підписати договір із «Нафтогазом». У відділі працює 4 абонентських вікна, на одну людину витрачають приблизно 10 хвилин.

Кореспондентка відвідала обидва центри і дізналася про обстановку. Вул. Івана Мазепи, 9. О 8-ій ранку біля дверей центру вже близько 30 чоловік. Деякі сидять прямо біля сходів, інші стоять трохи далі. В руках у людей документи.

poltavska-khvilia_xcwi/rqb-iHI7g.jpeg

Прямо біля входу стоїть чоловік. До нього можна звернутися, аби записатися у чергу. Після цього, кожен отримує свій порядковий номер і може розуміти, скільки часу йому ще стояти.

«Розкладушку тут треба вже ставити. Бо хто зна, чи потрапимо. От ми не розуміємо, скільки можна над людьми іздіватись? Тут і з давлєнієм, і сєрдєчнікі стоять. Он бабуся з паличкою йде! Та ще й вірус цей, а людей так колотять! Хіба не можна було взять двом начальникам «Полтавагаз збут» та «Нафтогаз України» і домовитися, перевести всіх якось автоматично? Я тут була два тижні тому, але не перевелась тоді. А зараз оце тепер страждаю!» — розповідає Надія Іванівна. Вона зайняла чергу із сьомої ранку. Через це потрапила вже в другу сотню.
poltavska-khvilia_xcwi/BK2JiHSng.jpeg
Надія Іванівна з подругою

Неподалік від неї стоїть чоловік років 50. Виглядає дружину, яка якраз потрапила всередину. І ось нарешті жінка виходить із посмішкою на обличчі. Проте вона перестає посміхатися, пробираючись через обурений натовп.

«Процедура відбувається швидко, обслуговування на вищому рівні, — знову посміхається жінка, представляється Світланою Білошицькою. Каже, що усе зрозуміло, на всі питання, які виникають у споживачів, спеціалісти дають відповідь. На питання, скільки простояли у черзі, каже: — Я була 26-а у черзі. Ми самі з села, тож попрохали нашу подругу зайняти чергу. Вона теж переходить на «Нафтогаз України», тому їй теж сюди треба було. Чергу займала з 5 ранку. А вже о сьомій приїхали ми. В офіс потрапили о 9-ій годині».
poltavska-khvilia_xcwi/4nixiNSng.jpeg
Пані Світлана

Така ж ситуація й на Героїв-Чорнобильців, 1. Там о 9-ій ранку черга вже досягає близько сотні людей. При чому більшість з них стоять ще відучора. Споживачів впускають за принципом: двоє, хто зайняв чергу сьогодні, і двоє зі вчорашньої черги.

«Мій батько вчора займав чергу о другій ночі. Потрапив всередину лише о другій дня. Я приїхав сьогодні, близько 7:30. Отримав номер 132. Сподіваюсь, сьогодні потраплю», — розповідає Сергій.

Поруч із ним стоять дві жінки. Чують питання кореспондента і приєднуються до розмови.

«Полтавагаз збут» встановлює небесну цифру — 19,8 грн за один кубометр газу. А тут же, якщо заключим, буде по 7,96 грн. Прийшли заключити договір із «Нафтогазом» бо «Полтавагаз збут» із первого сєнтября не робитиме. Можна було оформити онлайн, у мене є вдома і інтернет, і телефон. Але ж це молоді там шось понімають, я в тому смартфоні знаю тіки зелену та червону кнопки. пробувала сама зайти і онлайн все оформити, але так рознервувалася, шо аж давлєніє підскочило, — розповідає Марія Шкавро, — Поначалу, коли ще «Полтавагаз збут» працював, все дуже швидко було. Тут не було черг, усі віконця працювали. А тепер же всі ринулися сюди, то кожен день тут виростають списки в чергах на кілька сотень. А за день не встигають прийняти всіх, тож вчорашня черга продовжується сьогодні і так далі».

Серед натовпу чути і звинувачення діючої влади.

«Винен у всьому наш мер Мамай! Він не може порядки навести в городі. Подивіться, що робиться в Полтаві! Бардак всюди, у лікарнях, в установах. А тут ось що робиться? Це ж іздіватєльство над народом! А хто тут стоїть? Самі багаті, чи шо? Тільки пенсіонери! Я з дружиною вже втретє документи приносимо! А нам по 80 год» — розповідає пан Володимир.

На питання щодо того, чому люди не звертаються до партнерів «Нафтогазу», потискають плечима.

Як стати клієнтом ГК «Нафтогаз України»?

Аби дізнатися, як стати клієнтом «Нафтогаз України», можна звернутися у контакт-центр ГК «Нафтогаз України»:

  • +38 066 300 28 88,
  • +38 098 300 28 88,
  • +38 093 300 28 88.

Додзвонитися туди дуже просто: спершу з вами спілкується автовідповідач, а потім можна з’єднатися з оператором. Операторка — ввічлива дівчина — пояснює, як подати заявку на приєднання до ГК «Нафтогаз України».

poltavska-khvilia_xcwi/cZTfmHS7R.jpeg

Так, наприклад, не обов’язково звертатися в один із центрів обслуговування. Заявку на підключення вам також оформлять: у мережі банків Ощадбанк, ПУМБ, ТАСКОМБАНК, в офісах Страхової групи «ТАС», а також у відділеннях Нової пошти у районних центрах Полтавської області. Окрім цього, можна заповнити заявку на сайті gas.ua або у веб-версії Приват24.

«Наприклад, працівники банків допоможуть із оформленням документів. Необхідно мати при собі: паспорт, ІПН, документ, що засвідчує право власності на житло, а також вказати свій EIC-код (16-значний персональний газовий номер об’єкта)», — розповідають у контакт-центрі «Нафтогаз України».

EIC-код містить 16 символів (літери та цифри). Наприклад, 56XM19A205987456

Дані про ЕІС-код можна знайти:

  • в особистому кабінеті оператора ГРМ (облгазу) - розділ про особисті дані;
  • в договорі з постачання газу, якщо він у вас зберігається в паперовому вигляді (невід’ємною частиною договору є заява-приєднання і от там має бути код);
  • в рахунку за розподіл газу (шукайте той, що був до червня 2020 року, бо після – не всі облгази почали вказувати ці дані.

Як повідомляє пресслужба компанії, заявку, якщо все оформлене правильно, розглядають та утверджують протягом 3-5 робочих днів.

«Замінювати труби у разі зміни постачальника не потрібно: газ доставлятиметься тією ж трубою та з використанням того самого обладнання. Газопостачання під час чи після зміни компанії у клієнта не припиняється», — повідомляє пресслужба компанії.

Якщо ж скористатися онлайн-методом, «Нафтогаз України» пропонує переглянути серію відео із поясненнями:

Ярослава Фоніна

Ще з рубрики: "Соціум"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар