Транспортна картка в Полтаві: як працює та навіщо потрібна (фото)

Із 28 червня в Полтаві працюватимуть транспортні картки тарифу «Гаманець». Вони дозволяють економити час та кошти при користуванні громадським транспортом.

Продаж перших карток розпочався о 9-ій ранку за адресою вул. Гоголя, 12. Тож кореспондентка «Полтавської Хвилі» скористалася можливістю, придбала та протестувала транспортну картку.

Транспортна картка: що це і навіщо

Як зазначають виробники, за допомогою транспортної картки можна розраховуватися за проїзд у громадському транспорті. Це економить час та гроші.

«Знижка працює тільки в комунальному транспорті. По картці знижка — гривня. Також дається 35 хвилин на безкоштовну пересадку. Таймаут для — 5 хвилин. Тобто перед тим, як змінити тролейбуси, ви маєте проїхатися на першому мінімум 5 хвилин. Це зроблено з метою, аби запобігти обману. Коли один сідає в тролейбус, валідується, передає картку іншому, і той одразу валідується слідом з однієї й тієї ж картки», — повідомляє «Полтавській Хвилі» технічний спеціаліст компанії-виробника карток «Фарго сістемс» В’ячеслав Поспєлов.

За його словами, компанія-виробник виступає за те, аби ці картки працювали і в приватному транспорті також. І, якщо приватні перевізники звернуться за валідаторами — їх одразу нададуть у користування.

«Впровадити валідатори в приватний громадський транспорт — справа менш, ніж на тиждень. Єдине, що там треба, це продумати, як прикріпити валідатор біля водія, щоб той не відволікався під час руху», — повідомив В’ячеслав.

На жаль, дізнатися про те, скільки нині є валідаторів у розпорядженні компанії, скільки виробили карток тощо, не вдалося. Оскільки директор компанії «Фарго сістемс» Максим Голдиш не надав обіцяний коментар.

Транспортні картки коштують 50 гривень, придбати їх можна поки що лише в одній точці (вул. Гоголя 12, фойє офісного центру), щодня з 9 до 18 години.

Більше того, з часом планують збільшити кількість точок продажу — аби ті були у всіх мікрорайонах міста.

«Ми хочемо облаштувати точки продажу біля ключових зупинок. Головне — це має бути людне місце, доступне для всіх», — повідомляє спеціалістка з відділу продажів компанії-виробника карток «Фарго сістемс» Юлія.

Щодо самої картки — аби користуватися, після придбання її необхідно поповнити на суму до 500 гривень. Це можна зробити або одразу на місці продажу — для вас це зробить спеціаліст, який там працює — або ж через сервіс EasyPay. Для останнього ви зможете зайти на сайт сервісу чи скористатися терміналом самообслуговування.

Як вказує авторизована агентка Олена, яка продавала картки, для того, аби поповнити картку через EasyPay онлайн, треба перейти у додаток або на сайт easypay.ua та обрати такі пункти в меню: Квитки на транспортТранспортна картка м. Полтава. Далі слід ввести номер картки та суму, на яку здійснюється поповнення. Потім — обрати спосіб оплати та вказати реквізити банківської картки.

Купити картку офлайн: власний досвід

Необхідно часу: 2 хвилини

Необхідно грошей: 50 гривень картка + кошти на поповнення

28 червня, 9 ранку. У фойє офісного центру, де продають картки, майже пусто. Є лише охоронець самої будівлі та працівниця, яка продає картки. Іноді повз проходять працівники офісів, але вони навіть не звертають уваги на стійку з картками.

Серед потенційних клієнтів — лише журналісти місцевих ЗМІ, які збираються придбати та протестувати транспортну картку.

Перший продаж розтягується хвилин на п’ять — для авторизованої агентки Олени теж все в новинку, тож вона користується підказками В’ячеслава Поспєлова, який стоїть поруч.

Сама процедура купівлі картки швидка: агентка дістає з коробочки картку, авторизує її через термінал, через нього ж поповнює на бажану суму та віддає клієнту чек разом з карткою.

Картка невелика, трохи менша за кредитну.

Поки Олена обслуговує першого покупця — ним став місцевий журналіст — до стійки підходить чоловік. Він одягнений у шорти та футболку. Приглядається до стійки, спостерігає за діями працівниці, а потім починає фотографувати стенд з інформацією про картку.

Кореспондентка питає, чи не хоче він придбати картку, але той знизує плечима:

«Я хочу понять, в чем вообще суть этого движения», — каже він. Потім розвертається і щезає за дверима.

А до місця продажу підходить охоронець:

«Давайте так, щоб п’ять людей, не більше. Інші хай чекають на вулиці», — звертається до всіх. Так як у фойє вже були і офісні працівники, які перемовлялися між собою перед початком робочого дня, довелося купити картку і покинути приміщення.

До слова, черги з охочих придбати картку на вулиці не було.

Транспортна картка: тест-драйв

Близько 9:30 кореспондентка на зупинці з десятком очікуючих. Усі, певно, планують сісти на тролейбус – у бік маршруток, яких було з п'ять штук, за час очікування, навіть не дивляться.

Через 15 хвилин до зупинки повільно під'їжджає тролейбус. Із клацанням відкриває двері, звідки ледь не випадають пасажири – чомусь більшість із них тримаються ближче до виходу, хоча у самому салоні місце є.

Здогадки кореспондентки підтверджуються, і в тролейбус ідуть усі, хто до цього був на зупинці.

Прямо біля входу сидить на спеціально відведеному місці кондуктор – хлопчина років 18-20, у літніх шортах та синій футболці.

Він протягує руку за грішми, але отримує від кореспондентки транспортну картку.

«Ох, йо, у вас ця картка? А я не знаю, як воно діє, – хлопець бере в руки валідатор, який до цього висів у нього на грудях, та починає щось там вводити, – У мене зміна сьогодні зранку почалася, а диспетчер ще навіть не пояснив, як воно працює».
«Вона должна прикласти картку, і термінал спише гроші за проїзд», – десь з-за плеча кондуктора говорить літній чоловік в окулярах. Інші пасажири також зацікавлюються тим, що відбувається. Біля кондуктора та кореспондентки вже виникає невелике «коло глядачів».

Кондуктор бере картку та прикладає до валідатора. Той одразу реагує: на екрані з'являється напис «Друкуємо чек» і зі спеціального отвору вилазить квиток. На ньому вартість проїзду – 9 гривень та інша інформація. Серед неї й залишок на балансі картки, а також час, протягом якого можна здійснити безкоштовну пересадку.

«Вам знижка буде 1 гривня? Оце картка заради знижки? – дивується кондуктор. Віддає чек, а потім додає: — Так а ви 9 гривень даєте?».
«Та у неї ж з картки списалося!» – знову дідусь в окулярах.

На це кондуктор знизує плечима, махає рукою і йде до інших пасажирів.

Аби перевірити час на безкоштовну пересадку, кореспондент виходить на одній із зупинок. Зважаючи на те, скільки довелося чекати попередній тролейбус, був невеликий острах «не вписатися» у 35 хвилин, протягом яких можна здійснити ще одну поїздку. Проте побоювання не підтвердилися – наступний «Кільцевий» їде майже одразу. Більше того, всередині салон майже пустий.

Тут біля входу також стоїть кондуктор. Валідатор тримає в руках.

«О, у вас теж ця нова картка? Я вже таку бачив», – зі знаючим виразом обличчя він протягує валідатор, до якого кореспондентка прикладає картку. На питання, скільки вже пасажирів скористалося такою послугою, кондуктор відповідає:
«Оно попереду сидить чоловік, у нього така ж».

Валідатор друкує чек із написом «0 гривень».

«Це ти тільки що їздила на транспорті? Бо у того чоловіка вибило 9 гривень, а в тебе нуль.., – працівник тролейбусу роздивляється чек, на якому в низу вказаний час, протягом якого можна здійснити безкоштовну пересадку, а потім каже: — О, тут і врем'я є.. А можна я собі чек заберу? Не бійся, то я просто щоб людям показувать, як воно печатає».

І, як отримує схвальну відповідь, забирає чек, бажає гарного дня і прямує до інших пасажирів.


Транспортна картка — зручна альтернатива для тих, хто не хоче брязкати грішми у кишенях та шукати постійно дріб'язок. Тим паче, це придбання буде корисне і для тих, хто змушений щодня кататися містом громадським транспортом і бажає хоч трохи на цьому заощадити.

З іншого боку, через невелику кількість тролейбусів, які курсують Полтавою, та їхню заповненість, рано чи пізно постаєш перед вибором: комфорт чи економія? І тоді вже не знаєш, чи варта зекономлена гривня 20 хвилин очікування під пекучим сонцем...


Нагадаємо, компанія BAYKAR подарує Україні три «байрактари», на які раніше збирав кошти Притула.

Ще з рубрики: "Соціум"