Залізне місто, або що робити в Полтаві з парковками у дворах
На провулку Токарному спиляли дерева між будинками. Тепер, колись зелена зона перетворилася на парковку для машин із прилеглого будинку.
На майданчику поблизу зупинки 23 вересня люди вкопали шини, щоб машини не паркувались біля гойдалок. Така практика уже, на жаль, звична для Полтави. «Полтавська хвиля» розібралася де паркуватися автомобілістам, аби всі були задоволені.
Масова машинізація — поширене явище у сучасному суспільстві. Наразі автами заставлено все — приватні та тимчасові парковки, тротуари, прибудинкові території та навіть дитячі майданчики. Незадоволених багато — автомобілісти скаржаться на негатив із боку сусідів, а безмашинники нервують, коли під їхніми вікнами стоїть машина чоловіка, що живе в сусідньому будинку.
«Якщо ви мешкаєте біля дороги, то це може відняти у вас 5 років життя», — запевняє професор Енді Хадсон-Сміт, який очолює Центр просторового аналізу в лондонському Університетському коледжі.
Що ж робити водіям?
- Купити гараж. Ціна на приміщення стартує від 2500 тисяч доларів. Максимальна — 8 тисяч. Все залежить від того, в якому мікрорайоні він знаходиться.
- Орендувати гараж. Це можна зробити на сайті ОЛХ. Вартість оренди стартує з ціни 500 гривень за місяць.
- Залишати машину на автостоянці. Вартість паркомісця — 40 гривень за добу.
Ми зателефонували на приватну автопарковку на вулиці Миру, 12. Пан Григорій розповів, що парковка розрахована приблизно на 150 місць, ціна 40 гривень за добу. Приїздіть, роздивіться, місце знайдеться, — запевнив він наших кореспондентів.
На парковці поблизу «Макдональдсу» за місяць водії платять від 800-та грн. Усе залежить від якості паркомісця.
Але чому водії повинні залишати машини на автостоянках, йти звідти пішки, платити за це кошти, тоді як машину біля дому залишити можна?
Право
Я би сказав, що питання паркування у дворах чітко законодавством не врегульовано. Крім того, є питання щодо визначення спеціально відведених місць для паркування у дворах. Адже є прибудинкова територія, а є комунальна земля. Так само, є будинки де управителем є ОСББ, а є ЖЕО. І тут питання хто де і як має облаштовувати спеціальні місця для стоянки, і чи дасть на це дозвіл поліція. Плюс, питання щодо відстані місць для стоянки від дитячих майданчиків також має бути враховано.
Відповідно до ПДР: житлова зона — дворові території, а також частини населених пунктів, позначені відповідним дорожнім знаком. Окремі дворові території не позначаються дорожніми знаками, але на таких територіях діють вимоги щодо стоянки у житловій зоні. Відповідно до п. 26.2. ПДР у житловій зоні забороняється:
- транзитний рух транспортних засобів;
- стоянка транспортних засобів поза спеціально відведеними місцями і таке їх розташування, яке утруднює рух пішоходів і проїзд оперативних чи спеціальних транспортних засобів;
- стоянка з працюючим двигуном.
Окремо, слід додати, що відповідно до ПДР стоянка забороняється:
- на тротуарах (крім місць, позначених відповідними дорожніми знаками, встановленими з табличками);
- на тротуарах, за винятком легкових автомобілів та мотоциклів, які можуть бути поставлені на краю тротуарів, де для руху пішоходів залишається щонайменше 2 м;
- у місцях, де транспортний засіб, що стоїть, зробить неможливим рух інших транспортних засобів, або створить перешкоду для руху пішоходів;
- ближче 5 м від контейнерних майданчиків та/або контейнерів для збирання побутових відходів, місце розміщення, або облаштування яких відповідає вимогам законодавства;
- на газонах.
Масове паркування у дворах не заборонено законом, однак за порушення благоустрою автомобілісти можуть отримати протокол від поліції, або муніципальної інспекції. Йдеться про паркування на газоні, або самовільне встановлення паркувального бар'єра.
Урбаністика
Проблема парковок у дворах стосується не лише Полтави, а і всієї країни. І залежить вона виключно від культури людей. Водій повинен розуміти, скільки шкоди приносить його паркування на газонах та прибудинкових територіях, які не обладнані для цього.
Авжеж, коли будувалися хрущовки такої кількості авто як зараз, у країні не було. Тому паркомісць і не створювали. Я вважаю, що думати, що буде у їхньому дворі можуть тільки люди, які там живуть. Можна створити ОСББ і вирішити — зробити парк, облаштувати парковку чи дитячий майданчик. Все залежить від нас.
У мікрорайоні Садовий є постійні парковки. Але не всі водії ставлять туди свої авта, деякі лишають їх під будинками. На газони машини не ставлять, бо активісти мікрорайону слідкують за цим.
Патрульна поліція
На сайті патрульної поліції повідомляють: якщо патрульні поліцейські виявляють автомобіль, який здійснює рух, зупинку чи стоянку з порушенням ПДР та суттєво перешкоджає дорожньому руху, вони повинні здійснити його тимчасове затримання — викликати евакуатор і відправити такий автомобіль на штрафмайданчик.
Крім того, зауважуємо — у патрульних поліцейських дуже щільний графік чергування, вони максимально швидко опрацьовують виклики, тому не мають змоги чекати на водіїв, що порушили правила паркування, зупинки та стоянки.
Що там Європа?
Я не експерт з питань парковки, але мені здається, що у Німеччині, як і в інших країнах світу, в тому числі в Україні — є порушники. Саме тому тут працює широка система штрафів за неправильну парковку, в тому числі (особливо за парковку на місці пожежних виходів біля будинків, на пішохідному переході чи перед ним, на місці для людей з інвалідністю та в інших невстановлених місцях). У містечку, де я мешкаю, я не часто зустрічаю злісних порушників паркування. Але буває так, що хтось не бачив чи проігнорував дорожній знак, чи не поставив паркувальний диск на обмеженій по часу парковці, або поставив його неправильно, або занадто довго, чи запаркувався безкоштовно на платній парковці, або на парковці лише для жителів цього чи того будинку та їх гостей, або тримає свій трейлер на одному місці (навіть якщо це просто біля дому) довше 2 тижнів (а це заборонено), то за це все прийде штраф. До того ж, порушення можуть помітити не лише патрульні чи органи правопорядку, але і пильні учасники дорожнього руху. Вони можуть повідомити про порушника поліцію, і поліція випише штраф, який можна або заплатити, або спробувати оскаржити.
Що там по екології?
Увечері, коли власники автівок повертаються з роботи, двори перетворюються на суцільні парковки. Але екологи попереджають:
Замість висновків
Під час підготовки матеріалу «Полтавська хвиля» збирала коментарі у жителів Полтави, щодо парковок у дворах.
«Якби моя воля, — сказав нам один водій, — я б повикорчовував усі ці квіти, що бабки з ОСББ насадили, і паркував би свою машину під власним вікном. Виглядав би з балкону і знав, що з нею все в порядку. Кому взагалі потрібні ці квіти? Можна вдома клумбу завести».
Паркувати чи не паркувати, ось у чому питання. І воно досі залишається відкритим. Для водіїв та мешканців будинків, для мам, чиї діти гуляють на майданчиках серед припаркованих машин, для сусідок з першого поверху, які відганяють власні машини на парковки, а самі спостерігають, як під їхніми вікнами паркуються водії з сусіднього під'їзду.
Тому паркувати чи не паркувати, питання до нас із вами, любі читачі!
Подякуй авторці!
Сподобалась стаття? Mожеш подякувати авторці гривнею.