«8 гривень за проїзд - це лише для того, аби вижити. Рентабельною буде вартість у 13 гривень» - ВІДЕО

4 червня у Полтаві відбулися громадські слухання щодо встановлення цін на проїзд у пасажирському транспорті.

На заході були присутні заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів Євген Ричка, члени президії, а також перевізники Полтави та представники громадськості.

Як повідомив начальник відділу з питань транспортних перевезень та зв’язку Артем Іванюк, у Полтаві на сьогодні функціонує 10 підприємств (одне із яких комунальне) та 9 приватних перевізників, на балансі яких знаходиться близько 330 одиниць техніки.

Для перевезення пасажирів на міських маршрутах задіяні такі перевізники: КП «Полтаваелектроавтотранс» (54 тролейбуса, 16 автобусів), ТОВ «Люкс-Полтава 2009» (61 автобус), «Євробус Полтава» (69 автобусів), ТОВ ТК «Експрес-Лайн» (40 автобусів), «Делко Компані» (20 автобусів) та інші суб’єкти транспортної галузі обласного центру. Вартість проїзду, при цьому, залишається однією із найнижчих про Україні. У тролейбусі – 3 гривні, у автобусі – 5, в останнє змінювали вартість у 2018 році, - повідомив Артем Іванюк.

У свою чергу, як зауважив директор Департаменту економіки і інвестицій Олександр Артеменко, встановлений тариф на проїзд має бути економічно обґрунтований для перевізників.

За словами Олександра Артеменка, основні фактори, які мають вплинути на перегляд тарифів, - це:

  • Запровадження карантинних заходів;
  • Встановлення розміру вищої мінімальної заробітної плати;
  • Збільшення цін на електричну енергію на 20%;
  • Збільшення ціни на паливно-мастильні матеріали на 27%;
  • Систематичне зростання цін на шини, технічне обслуговування, акумулятори, запасні частини тощо.

Як зауважують самі перевізники, аби забезпечити хоча б виживання автобусних та тролейбусних парки, необхідно підвищити ціну до 6 гривень у тролейбусі та до 8 гривень у маршрутках. При чому, це лише для того, аби перевізники змогли «вийти в нуль». А рентабельною ціною на перевезення назвали цифру в 13 гривень.

Також, за словами Михайла Костова, директора ТОВ «Євробус Полтава», названий 2018-ий рік роком перегляду тарифів є неправильним, оскільки востаннє тарифи переглядалися аж у 2014 році. І з того часу перевізники не можуть оновити парки транспорту та привести в належний вигляд вже наявні.

На сьогоднішній день транспорт «вишукав» всі свої запаси та резерви, і це призвело до того, що великі автобуси стали непригідними. Їх немає. Зараз ви пересуваєтесь замість гарних автобусів – МАН, Богдан, Вольво – ви пересуваєтесь Рутами. І вони вже теж не влаштовують, оскільки знаходяться у поганому технічному стані. Ми не можемо отримувати кошти звідкись з неба, держава нам не дотує, - зауважив Михало Костов.

Загалом обговорення тривали годину. Представники влади пообіцяли врахувати все заслухане при прийняті подальшого рішення. Інформацію щодо підвищення тарифів обіцяють надати згодом.

Довідково: міська маршрутна мережа налічує 14 тролейбусних та 66 автобусних маршрутів. Щодня на рейс виїжджає 54-55 тролейбусів та 240 автобусів.

Ярослава Фоніна

Ще з рубрики: "Соціум"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар