Бренд, що народився на війні — «азовці» запускають власну лінійку одягу

Розвідувальний загін «AZOV-Centuria» запустив власний бренд одягу — «Шрапнель». Відшивають усе з допомогою полтавської майстрині та волонтерки Олени Запорожан. Одяг — універсальний: розрахований не тільки для військових, а й для цивільних, яким до вподоби мілітарі-стиль.

Ідея власного бренду одягу, розповідає командир розвідувального загону «AZOV-Centuria» Віталій Авраменко, виникла, коли бійці перебували у зоні бойових дій у Донецькій області. Тоді, коли почалася повномасштабна війна, не вистачало спеціалізованого, але при цьому комфортного одягу. Окрема потреба була й з літнім одягом, на початку війни про це мало хто думав.

«Ми сиділи в окопі вдвох із моїм побратимом, і у розмові прозвучало слово "Шрапнель", що згодом стало назвою бренду. Можливо, навіть завдяки тому, що нам сподобалася назва, ми й вирішили робити одяг. Тоді почало звучати "о, давай футболки", "зараз немає шортів — давай шорти" і все таке», — розповідає Віталій Авраменко.
poltavska-khvilia_xcwi/OWxvtLm4R.png

Мотивувало виготовляти одяг самостійно ще й те, що окремі позиції на українському ринку було просто неможливо знайти, пояснює Віталій:

«Найважливішими для нас була якість та практичність. Тобто одяг повинен бути таким, у якому нам би хотілося ходити. Нас дещо не влаштовувало те, що ми бачили в інтернеті, тому ми буквально брали олівець та ручку і малювали своє, піддивлялися закордоном. Плюс особистий досвід. Усе це допомогло нам зробити одяг таким, яким він має бути. Я першим одягнув ці шорти і зрозумів, що так, я з задоволенням буду в них ходити».
poltavska-khvilia_xcwi/D_jDtYmVR.png

Наприклад, шорти, що їх бійці уже пошили. Вони відрізняються від одягу інших брендів продуманістю до найдрібніших деталей: від якісної фурнітури до ущільненої тканини на кишенях, де зазвичай кріпиться ніж, та вшитого карабіна.

poltavska-khvilia_xcwi/jUHOtYiVg.png

Якщо шорти уже можна придбати, то футболки — на етапі розроблення. Хлопці уже мають макети та бачення того, якою має бути тканина. На черзі — ще й «флісовки». Їх виготовлятимуть із дуже якісного матеріалу, що не горить та не плавиться, а це забезпечує додаткову безпеку для військових.

«Можливо, надалі хотілося б зробити якісну форму. Позаяк те, що шиють зараз… Складається враження, що люди на цьому не розуміються, але за це беруться. Тому хотілося б розробити форму у кольорі мультикам, яка була б максимально адаптована під потреби військових. Найперше хотілося б одягнути своїх друзів, побратимів, підрозділи, з якими товаришуємо, у якісну форму», — ділиться планами Віталій Авраменко.

Для придбання тканини, фурнітури та пошиття бійці використовують власні заробітні плати від ЗСУ та загальний рахунок підрозділу.

poltavska-khvilia_xcwi/yesdpYm4g.png

Допомагає з пошиттям одягу полтавська майстриня та волонтерка Олена Запорожан.

«З "AZOV-Centuria" ми від початку війни спілкуємося постійно. Наприклад, коли ми відшивали плитоноски, то вони допомагали нам із розробленням та випробуванням. Потім ми їм багато чого, і як підприємці, і як волонтери, відшивали, дарували. Тому ми з ними давно дружимо, ми їх дуже любимо. Вони — наші ідейні натхненники», — каже Олена Запорожан.

Тож коли в «AZOV-Centuria» виникла ідея власного бренду одягу, бійці звернулися саме до майстерні пані Запорожан. Бійці на словах та приблизних кресленнях показали, чого хотіли б, а майстрині розробили індивідуальні лекала, запросили окремого технолога й допомогли з закупівлею спеціальної тканини та фурнітури.

«Вони свого часу підказували нам, тепер ми підказуємо їм. Це свого роду давня співпраця та вигідний для всіх симбіоз».
poltavska-khvilia_xcwi/yJdFpLm4R.png
poltavska-khvilia_xcwi/6ldFpLm4g.png
poltavska-khvilia_xcwi/zevKpYi4g.png

Це замовлення стало новим для Олени Запорожан. Адже до цього одяг відшивали за стандартами Збройних Сил України. Тоді як «Шрапнель» — це щось проміжне між типовим військовим одягом та повсякденним.

До першого відшиву готувалися щонайменше місяць. При цьому постійно були на контакті з «AZOV-Centuria»: бійці приходили до майстерні, міряли, оцінювали тканину, вносили пропозиції та висловлювали зауваження.

«Вони казали, яким вони бачать одяг в ідеалі — ми говорили, чи можливо це втілити з нашим обладнанням і чи взагалі це реально», — каже Олена Запорожан.

Як результат — перша партія шортів уже відшита та в продажу. Скоро з'являться і футболки.

poltavska-khvilia_xcwi/X98FpYi4R.png
poltavska-khvilia_xcwi/F4wFpYm4R.png

Поки продукція представлена лише в інстаграмі загону — Shrapnel.ua. Бійці гарантують, що вартість одягу буде більш ніж доступною, у порівнянні з іншими брендами. А всі кошти, що отримають від продажу, направлять на потреби підрозділу. Тож, як пишуть бійці, «придбавши товар від "Шрапнель", ти випускаєш кулю в чергового орка».

poltavska-khvilia_xcwi/vUWcpLm4R.png

Подякуй авторці!

Сподобалась стаття? Mожеш подякувати авторці гривнею.

Анастасія Мацько

Ще з рубрики: "Соціум"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар