Епідемія могла початися раніше: троє вчених з Уханя мали симптоми коронавірусу ще в листопаді 2019

Мінімум троє вчених з інституту вірусології в Ухані важко хворіли у листопаді 2019 року, до того, як з'явилася перша інформація про коронавірус.

Про це повідомили у The Wall Street Journal, посилаючись на секретний звіт розвідки США.

Китайські вчені працювали у лабораторії, де вивчали коронавіруси та патогени.

У листопаді 2019 року вони потрапили у лікарню із симптомами COVID-19 і звичайної сезонної ГРВІ. Ця інформація, як зауважили у виданні, може бути доказом гіпотези про штучне походження коронавірусу.

Доповідь розвідки з’явилась перед засіданням директивного органу ВООЗ, де обговорюватимуть наступний етап розслідування походження COVID-19.

Розслідування відбулося у січні 2021 року, коли 13 експертів Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) прибули в Ухань, з якого почалося поширення коронавірусу. Місія працювала в трьох напрямках: розслідувала зв’язок між поширенням вірусу і тваринним середовищем, вивчала характер поширення вірусу в Ухані і аналізувала проби навколишнього середовища.

ВООЗ шукає відповідь на питання, чи мало захворювання COVID-19 більш ранню історію, ніж спалах в Ухані, і чи поширювався вірус до грудня 2019 року. У лютому ВООЗ провела разом із китайськими дослідниками спільну пресконференцію за підсумками чотиритижневої місії. Вчені прийшли до висновку, що Ухань міг бути не першим містом, де розповсюдився коронавірус SARS-CoV-2. Ще пізніше керівник експертної групи ВООЗ Петер Бен Ембарек зробив нову заяву, яка контрастує із коментарями на пресконференції.

Він зауважив, що вчені виявили ознаки того, що коронавірусний спалах у 2019 році був набагато більшим, ніж вважалося раніше.

Окрім цього, Ембарек також планує повернення команди ВООЗ в Ухань, але досі ще не назвав дату. Під час наступної поїздки дослідники сподіваються отримати доступ до банку донорської крові в Ухані.

Ярослава Фоніна