Інклюзивна освіта у Полтаві: якою має бути школа комфортна для всіх

Останніми роками в Україні все більше схиляються до впровадження інклюзивної освіти — освіти рівної й доступної для всіх. На Полтавщині найбільше таких закладів у Полтаві, Кременчуці, Горішніх Плавнях.

Одними з перших запровадили інклюзивну освіту 10 закладів Полтави. Це загальноосвітні школи № 4, 18, 19, 20, 22, 28, 34, 37, СНВК № 26, 45. У цих закладах створили спеціальні класи, облаштовані для якнайкомфортнішого перебування та навчання дитини з інвалідністю.

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу. Головна мета створення інклюзивних класів — задоволення соціальних та освітніх потреб, організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема з інвалідністю.

Аби інклюзивні класи функціонували належним чином, держава забезпечила очно-дистанційне навчання вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, вчителів-реабілітологів, практичних психологів інклюзивно-ресурсних центрів та асистентів учителів закладів освіти з інклюзивним навчанням з використанням дистанційних технологій навчання в умовах карантину. До цієї пори вчителів регулярно відправляють на тренінги з підвищення кваліфікації.

Все залежить від директора — на прикладі школи №20

Провідними інклюзивними класами з-поміж інших вирізняється Полтавська загальноосвітня школа №20. Пріоритетом у роботі школи є впровадження НУШ та інклюзивної освіти. У закладі вже працює 12 інклюзивних класів, у яких навчається 20 учнів з особливими освітніми потребами.

poltavska-khvilia_xcwi/o4sEQh47R.jpeg
Полтавська загальноосвітня школа №20

Діти з особливими освітніми потребами (ООП) – діти сліпі та зі зниженим зором, глухі та зі зниженим слухом, з тяжким порушенням мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушенням опорно–рухового апарату, розумовою відсталістю, діти зі складними вадами розвитку (зокрема діти з розладами аутичного спектра).

У школі № 20, за ініціативи її директорки Валентини Сорочан, створили ресурсну кімнату для роботи з дітьми з ООП та проведення з ними корекційних занять. Пані Валентина одна з перших в Україні отримала відповідну освіту та почала впроваджувати ці знання в систему освіти. Окрім цього, директорка співпрацює з громадськими об’єднаннями, благодійниками, завдяки чому навчально-матеріальна база школи постійно зміцнюється. Так, класи обладнані сучасними технічними засобами навчання, що дає змогу використовувати освітні технології останнього покоління. Школа забезпечена всіма належними умовами, тут планомірно здійснюється капітальний ремонт шкільної їдальні, встановлено пластикові вікна тощо. Для дітей і вчителів забезпечують здорові та безпечні умови праці, навчання, виховання.

До слова, вже 20 років поспіль (ювілей якраз 31-го серпня 2021 року) очільниця 20-ї школи Валентина Сорочан активно залучає шкільну молодь до краєзнавчо-пошукової діяльності. Щорічно команда учнів школи бере активну участь у конференціях учнівської молоді. Пані Валентина з-поміж іншого курує роботу учнів у етнографічній та літературних секціях. З 2014 року за її ініціативи у ЗЗСО № 20 з'явився музей історії школи. А у 2018 році він отримав Диплом Міністерства освіти і науки України як «Зразковий музей».

Право на освіту мають усі без винятку діти — Валентина Сорочан уже 20 років поспіль декларує цю тезу не лише в теорії, а й демонструє всій країні як це реалізувати на практиці. Наразі «Полтавська хвиля» готує детальний матеріал про досягнення полтавської школи в просуванні та впровадженні інклюзивної освіти.

Продовження історії чекайте на сайті. Щоб не пропустити — підпишись на канал «ПХ» у Телеграмі

Ярослава Фоніна

Ще з рубрики: "Соціум"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар