На яких АЗС якісний бензин — дослідження

Експерти все частіше говорять про стрімке зростання тіньового ринку палива в країні. Наприклад, протягом 2020-2021 років збільшилися поставки імпортних безакцизних розчинників, фактично лакофарбових речовин, на місцеві міні-НПЗ і нафтобази.

Столичний Інститут споживчих експертиз дослідив якість бензину A-92 і прийшов до невтішних висновків.

Так як зростає обсяг кустарного виробництва, на ринок потрапляє багато палива низької якості. Від цього страждають власники автомобілів, екологія та пішоходи. Окрім цього, це спричиняє і істотний розрив у цінах. Наприклад, на деяких невеликих мережах та заправках вартість літра може бути нижчою на 3-4 гривні від великих українських операторів.

Експерти Інституту споживчих експертиз піддали дослідженню зразки бензину А-92 євро, який користується популярністю серед автовласників. Проби відбирали в мережах різних категорій — ОККО, WOG, Amic, KLO, Sun Oil, Chipo, Avantage 7, Автотранс, BVS, БРСМ-нафта, Мotto, Фактор і Татнефть. Показники якості деяких мереж виявилися на рівні, але і без явної "бодяги" не обійшлося.

Октан

Один із перевірених показників — стійкість палива до детонації. Низьке октанове число шкідливе для мотора не тільки підвищеною витратою палива і зниженням потужності, але і прискореним зносом двигуна через високі навантаження. Октанове число вимірювали по дослідницькому методу. Згідно з ним, норматив встановлений на рівні не менше 92 одиниць, що аналогічно звичного числа, яке ми бачимо на заправках.

Щодо результатів - не обійшлося без порушень. Так, у бензині мережі Татнефть паливо мало октанове число 89 одиниць. Зразок палива Sun Oil також виявився нижче нормативу.

У решти учасників паливо — у діапазоні 92-94 одиниць. Є і паливо з "запасом міцності" за октановим числом. Серед них можна відзначити ОККО і WOG, які продають білоруське паливо, а також зразки KLO і Автотранс, які пропонують бензин Shebel 92 вітчизняного Шебелинського НПЗ.

Хімічний склад

Бензолу в паливі повинно бути якомога менше. Він токсичний та роз'їдає паливну систему.

Ця речовина практично відсутня в пробах, так званих, зелених АЗК, а також в мережах, які продають Shebel-92.

Проте на АЗК Фактор, Motto і Sun Oil вміст шкідливої ​​речовини виявився майже в 2 рази більше, ніж дозволяють граничні нормативи ДСТУ, а саме — 2,8% у Фактора, 2,3% — у Motto. Найбільше бензолу виявилося у зразку від Sun Oil - більш ніж триразове перевищенням норми.

Що стосується об'ємної частини ароматичних вуглеводнів, то тут всі вклалися в межі допуску, лише у зразка Татнефть показники виявилися на грані нормативу.

Сірка

Далі перевірили вміст сірки. Якщо її в паливі занадто багато, це призводить до утворення нагару, забрудненню паливних форсунок і "вбиває" каталізатори. До того ж стає "брудніше" вихлоп. А у повітря, яким дихають пішоходи, потрапляють дуже небезпечні оксиди, які накопичуються в організмі людини.

Стандарт Євро-5 передбачає вміст сірки в бензині — не більше 10 мг / кг.

Бензин мережі Sun Oil показав перевищення норми майже в 2 рази. За межами показника виявився зразок мережі Motto, серед тих, хто наблизився впритул —заправки Bvs.

Найменша кількість сірки (5 мг / кг) в пробі бензину ОККО, та шебелинського Shebel — всього 6 мг / кг, що ще раз підтверджує досить високу якість палива українського виробництва.

Кисневмісні компоненти

Далі в лабораторії були проведені випробування на утримання кисневмісних компонентів, які характеризують наявність спиртових і ефірних добавок.

Перевищення кількості кисневмісних компонентів призводить до погіршення теплотворної здатності палива, що призведе в кінцевому підсумку до сповільненої динаміки авто і збільшить на 10-20% витрату палива.

Практично відсутність таких компонентів зафіксували в А-92 від WOG.

Аналіз показав, що паливо з мережі Фактор складається на 21,4% з ефірів, при нормативі не більше 15%, а також у складі цього зразка — перевищення по утриманню метанолу, 13,2% при нормі не більше 3%. Серед порушників в частині метанолу виявився і бензин Мотто — 13%.

Ароматичні аміни

Ароматичні аміни — октанозбільшуючі присадки — заборонені до використання в бензинах, що реалізуються в Україні. Цей компонент не обкладається акцизом, і як правило, завозиться на ринок під виглядом всіляких розчинників. Потім його застосовують, аби півщити октанове число в низькоякісному паливі.

Аміни небезпечні для автомобіля, речовина також згубно впливає і на організм, саме його пов'язують з онкологічними захворюваннями легеневої системи.

Останній раз аміни експерти фіксували в бензині кілька років тому, після чого вони зникли. Зараз ці присадки, на жаль, повернулися — сліди небезпечної речовини були виявлені в пробі БРСМ-нафта, а в А-92 від Sun Oil його виявилося 1,8%.

poltavska-khvilia_xcwi/LihrJdXGg.jpeg
Ярослава Фоніна

Ще з рубрики: "Соціум"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар