Під час локдауну діти стають некерованими, що з цим робити

Якщо під час минулого локдауну дітям все ще не вистачало уваги батьків, то зараз цієї потреби майже немає. Тому вони поволі починають бунтувати проти вимушеного сидіння вдома.

Чому це відбувається, та що з цим робити, розповіла платформі Освіторія дитяча психологиня Олена Шамрай.

Звикли знімати стрес розвагами

Діти звикли знімати стрес розвагами, які наразі недоступні. Якщо раніше вони могли відвідати кінотеатри, сходити з друзями в кафе чи розважальний центр, то зараз мають шукати нові способи відволікатися.

Так, наприклад, заспокоїти може музика, прогулянка, спорт, дихальні вправи, малювання, прибирання в домі або просто перебування в цілковитій тиші. Аби діти почали так робити, треба їм показати особистий приклад. Наприклад, можна написати види антистресів, тягнути щодня «лотерею» та опановувати той, що дістанеться.

Дітям дошкуляє гіперопіка

Дітям, які залишилися вдома з батьками, дошкуляє гіперопіка. Вона проявляється у бажанні зайняти кожну годину часу сина чи доньки чимось корисним. Проблемою є якраз те, що вдома тато й мама намагаються постійно керувати, тоді як зазвичай пів дня чи до вечора дитина їх не бачить.

Аби уникнути протесту та агресії з боку дитини, треба дати їй понудьгувати. Пошуки того, що вона може зробити, розвивають мислення та креативність дитини.

Підліткам не вистачає свободи

Загалом на локдауні тиск на дітей великий. Тим паче на підлітків, яким якраз хочеться свободи дій. Тому необхідно проявляти до них більше поваги, ніж зазвичай. Підлітки мають відчувати домашній затишок, а не перебування під арештом.

Бракує фізичної активності

Наразі багато родин обмежують прогулянки, дитячі майданчики не працюють, і навіть походи зі школи додому і навпаки відсутні. Тому малеча переповнена енергією.

Аби боротися з цим, необхідно більше гуляти парками.

Мало зовнішніх стимулів

Як повідомляє Освіторія, зовнішні подразники — це те, що організує життя більшості з нас, і дітей так само. Треба бігти на урок, завершується перерва, вчитель запитує тощо. Вдома всього цього немає. Тайм-менеджмент — звісно, добре, але якщо дитина ще не перегоріла та досі сама мріє його опанувати.

Освіторія радить у таких випадках візуалізувати частини доби.

Так, звучить складно. А насправді поділіть день на 4-6 частин по 3-4 години, як вам у родині зручно. Наприклад: ранок, пізній ранок, активний день, пасивний день, ранній вечір, пізній вечір. Або такий смішний поділ для малюка: ранок кенгуру (коли хочеться стрибати), ранок совеняти (час занять та активності розуму) тощо. Зробіть на кожну частину веселі плакатики для дошки оголошень чи на магнітах для холодильника — хай дитина сама слідкує за часом та змінює їх. Краще відрізняти кожен ще й за кольором. Можна ставити будильник з різними мелодіями. Усе це саме по собі дає відчуття змін, — йдеться у повідомленні.

Ще з рубрики: "Війна"