У Полтаві планують замінити зношені тролейбуси «Богдан»

На минулій сесії Полтава затвердила нову програму розвитку міського електротранспорту. Вона діятиме протягом 2024-2026 років. Протягом цих трьох років місто планує закупити нові тролейбуси, сплатити кредитні відсотки та модернізувати тролейбусну інфраструктуру за кошти ЄБРР.

poltavska-khvilia_xcwi/Qr9JIrFSg.jpeg

Загалом у межах програми передбачене фінансування у 472 млн грн. Найбільше коштів запланували на 2024 рік — 245 млн грн. Така сума обумовлена тим, що лише на цей рік підприємство розрахувало кошти на зарплати працівникам, оплату електроенергії, закупівлю палива. На такі витрати підприємство передбачило у програмі 153 млн грн. Для порівняння, річне фінансування програми у 2025 році складає 123 млн грн, а у 2026 — 103 млн грн.

poltavska-khvilia_xcwi/KjqsarKIg.jpeg

У 2024 році «Полтаваелектроавтотранс» не планує поповнювати автопарк новими тролейбусами. Втім, новий електротранспорт хочуть придбати протягом 2025-2026 років. За розрахунками комунального підприємства, на закупівлю 20 тролейбусів вітчизняного виробництва потрібно 200 млн грн.

«Це суто наші плани. Річ у тому, що ті тролейбуси, які ми маємо, вже старіють. Наприклад, першим "Богданам", які закупляли, більш ніж 12 років. Вони використали свій ресурс і навіть більше, ніж надає сам завод виробник. Ми вже їх ремонтуємо дуже серйозно. Тому техніка, рухомий склад повинен оновлюватися постійно. [...] Чи це будуть кредитні кошти? Зараз йдеться тільки про наміри», — прокоментував директор «Полтаваелектроавтотрансу» Євген Зайцев.
poltavska-khvilia_xcwi/dhJBS9KIR.jpeg
Кабіна водія тролейбуса «Богдан»
poltavska-khvilia_xcwi/uF-LIrFIg.jpeg
Салон тролейбуса

Цьогоріч комунальне підприємство передбачило 11,2 млн грн, які сплачуватимуть з міського бюджету на модернізацію тролейбусної інфраструктури. Таку ж суму коштів зазначили на 2025 рік. Крім того, ще 63,4 млн грн сплатять за кредит, який місто брало у Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР).

«60 млн — це сплачуємо відсотки тіла кредиту. Вони виплачуються двічі на рік відповідно до договору. А 11 млн грн — це згідно з курсом у 250 тис. євро, які повинен надати місцевий бюджет у рамках цього кредитного договору на поліпшення інфраструктури підприємства. Загалом місто повинно надати 500 тис. євро. Це перша частина, яку ми так і не реалізуємо», — сказав Зайцев.

За словами директора «Полтаваелектроавтотрансу», у програмі не зазначено даних щодо будівництва тролейбусної лінії на Огнівку, адже проєкт реалізовує Управління капітального будівництва. Відомо, що Управління виконало першу частину проєкту — геодезичні дослідження. Наразі триває другий етап проєктування, до якого залучені працівники комунального автотранспортного підприємства як технічні спеціалісти. Вони передали до проєктної групи технічні умови щодо будівництва.

Загалом проєкт будівництва тролейної лінії передбачатиме електрифікацію маршруту протяжністю п'ять кілометрів: від вул. Героїв Сталінграду до вул. Сінна, де наразі пролягає лінія «Полтаваелектроавтотрансу».

Також міська влада хоче поповнити автопарк підприємства 20 автобусами. Щодо нового транспорту міська влада веде перемовини із представниками посольства Швеції.

«Комунальний транспорт — це класно. Це історія, яка набагато фінансово вигідніша для міста і чудово мати комунальний автопарк. Це розв'язує руки. Якщо не вистачатиме для покриття (маршрутів, — ред.), можна залучати перевізників. Чому не наймаємо перевізників? Адже не справляється свій транспорт», — розповідала пані секретар Полтавської міської ради Катерина Ямщикова 8 листопада під час пресконференції.

Подякуй автору!

Сподобалась стаття? Mожеш подякувати автору гривнею.

Єгор Рудь

Ще з рубрики: "Новини"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар