Як діти з інвалідністю на Полтавщині здобувають професійну освіту

Нині у Полтаві діє 10 садочків з інклюзивними групами, які відвідує більше сотні дітей. І 27 шкіл, де є інклюзивні класи, в яких вчиться 240 учнів з інвалідністю.

poltavska-khvilia_xcwi/U-8Kw4TnR.jpeg
(Фото — 4mama.ua)

П’ять років тому у Марії Остроушко з Полтави народився син із синдромом Дауна. Але жінка не опустила рук, а навпаки — заснувала громадську організацію «Полтава Даун синдром».

«Ми прагнемо, щоб дітей з інвалідністю не віддавали в інтернати чи дитячі будинки. Хочемо показати, що такі діти можуть виховуватися в сім’ях і бути добре соціалізованими», — розповідає Марія Остроушко.

Щороку в Україні народжується близько 400 дітей із синдромом Дауна. Марія упевнена: щоб діти з особливими освітніми потребами могли залишатися у своїх родинах, громади мають створювати центрів раннього втручання та інклюзивно-ресурсних центрів. Там фахівці визначають освітні потреби кожної дитини і дають рекомендації з корекційних занять, відповідно до її можливостей.

poltavska-khvilia_xcwi/ac1w8Vo7g.jpeg

Завдяки такому підходу діти ростуть соціалізованими, навчаються разом з однолітками і не відчувають ізольованості та самотності, як це буває в інтернатах. Чимало з них продовжують навчання.

До прикладу, у Полтавському вищому міжрегіональному професійному училищі інклюзію запровадили ще у 2010 році. Набрали групу слабочуючих дітей на спеціальність облицювальник-плиточник і монтажник гіпсокартонних конструкцій.

«Наші випускники з інвалідністю є успішними спортсменами. Дехто уже працює за спеціальністю — кухар-кондитер», — розповів директор училища Андрій Горащенко.
poltavska-khvilia_xcwi/KcU_84o7R.jpeg

Донести важливість інклюзивного підходу покликана Просвітницька кампанія на підтримку деінституціалізації від Міністерства соціальної політики, Фонду соціального захисту інвалідів та ГО "Соціальна синергія".

Інтернатну систему догляду за дітьми потрібно змінити, бо вона не сприяє їхньому розвитку. Деінституалізація спрямована на те, щоб діти отримували догляд та виховання в сім’ї, а послуги – в громаді.

Бо, як правило, інтернати знаходяться поза межами громади. Батьки не можуть щодня возити туди дітей, тому вони там перебувають цілодобово. Як наслідок, у вихованців інтернатів можуть розвиватися інвалідності, яких у них не було. Реформа покликана спонукати громади створити такі умови, щоб підтримати батьків та дітей з особливими освітніми потребами.

poltavska-khvilia_xcwi/GBA684Tng.jpeg
poltavska-khvilia_xcwi/oMs6U4o7g.jpeg
poltavska-khvilia_xcwi/AVj68VT7R.jpeg
poltavska-khvilia_xcwi/YCWRw4o7g.jpeg
poltavska-khvilia_xcwi/SN5RQ4T7R.jpeg

Нагадаємо, що у Диканці після реконструкції відкрили НВК імені М. В. Гоголя.

Валерія Магда

Ще з рубрики: "Соціум"

Останні публікації

Обговорення

Написати коментар