Індія купує все більше російської нафти, щоб потім продавати паливо Європі та США — Bloomberg
Індія відіграє дедалі важливішу роль на світових нафтових ринках, купуючи все більше дешевої російської сирої нафти та переробляючи її на паливо для Європи та США, пише Bloomberg. Але українські читачі не повинні сприймати це як “зраду”.
«Країни Великої сімки прагнуть максимально скоротити доходи Москви. Але вони також зацікавлені в тому, щоб російська нафта та продукти переробки продовжували надходити для уникнення глобальної кризи поставок», — цитує інформагентство Серену Хуанг, провідного аналітика Vortexa Ltd з Азійського регіону.
Так, минулого місяця Індія поставила близько 89 000 барелів бензину та дизельного пального лише до Нью-Йорка, і це найбільша цифра за майже чотири роки. У січні щоденні поставки дизельного пального з низьким вмістом сірки в Європу становили 172 000 барелів, що є найбільшим показником з жовтня 2021 року.
«Індія є нетто-експортером нафтопродуктів, і значна їх частина буде надходити на Захід, щоб пом’якшити поточну ситуацію. Досить очевидно, що зростаюча частка сировини, яка використовується для цього продукту, походить з росії», – коментує Уоррен Паттерсон з ING Groep NV.
Водночас відповідно до вказівок ЄС, Індія діє згідно з правилами й не порушує санкційні механізми, адже коли російська нафта переробляється на паливо в країні за межами ЄС, (наприклад, в Індії), продукти нафтопереробки можуть продаватися до ЄС, оскільки вони не вважаються російськими.
Як зазначають опитані Bloomberg експерти, Захід влаштовує ситуація, коли індійські та китайські нафтопереробники отримують більшу маржу, купуючи російську нафту за значно нижчими цінами та експортуючи готову продукцію за ринковими цінами. Таким чином, начебто, західні економіки досягають двох цілей: підтримання постачання на ринок і позбавлення росії наддоходів від нафти.