Оновлений полтавський ЦНАП: як отримати одну з 700 послуг та скільки часу чекати в черзі
28 грудня Полтавський центр надання адміністративних послуг нарешті «переїхав» до модерного центру «Дія. Бізнес». Нині містянам доступні майже 700 адмінпослуг в одному приміщенні.
Нова будівля Центру розташована майже в центрі міста, поблизу ОВА. Зареєструватися на необхідні послуги можна через термінал самообслуговування. У залі також працюють адміністратори, які допомагають розібратися з реєстрацією.
Ми вирішили перевірити на собі, як працює новий Центр надання адміністративних послуг та які послуги можуть отримати жителі Полтавщини.
Як зареєструватися в електронній черзі
ЦНАП працює майже щодня. Адміністратори приймають людей у такі дні:
- у понеділок та вівторок — з 08:00 до 16:00;
- у середу — з 08:00 до 15:00;
- у четвер — з 08:00 до 20:00;
- у п'ятницю — з 08:00 до 19:00;
- у суботу — з 08:00 до 16:00.
Тож ми обираємо середу та приходимо близько 10:00. Скупчень відвідувачів чи великих черг біля кабінетів не помічаємо. Робочі кабінети розташовані обабіч рецепції. На них є пронумеровані таблички, на яких вказані також номери столів, аби люди відразу могли знайти, куди саме їм потрібно йти.
Біля рецепції бачимо термінал самообслуговування, тож вирішуємо скористатися саме ним. Реєструємося, аби отримати довідку з Держреєстру.
Реєстрація в електронній черзі займає менш ніж хвилину. На екрані відразу бачимо послуги, на які можна зареєструватися швидко та самостійно. Вони поділені на категорії:
- комунальне господарство;
- реєстраційні послуги;
- послуги у сфері будівництва;
- дозвільні послуги;
- «є-Ветеран»;
- паспортні послуги;
- соціальні послуги;
- земельні послуги;
- пенсійний фонд;
- консультація.
Перейшовши на будь-яку категорію, можна отримати повний перелік послуг, які до неї входять.
Отримання послуги
Після отримання талона чекаємо свою чергу. Біля рецепції ЦНАПу, над терміналом, розташоване електронне табло, на якому вказаний номер черги, а також кабінет і місце, на яке необхідно пройти.
Чекати довелося шість хвилин. Опісля оголосили номер нашої черги. Обслуговування зайняло вісім хвилин. Адміністраторка попередила, що послуга платна та запитала, чи є змога розрахуватися «на місці» через застосунок ПриватБанку. Фахівчиня показала, як розрахуватися та пояснила, що квитанція залишається у застосунку. Також її можна відразу завантажити на телефон.
Якщо застосунку немає — у Центрі надають реквізити, за якими можна оплатити послугу в будь-якому відділенні банку.
Оскільки більшість людей приходять саме отримати реєстраційні послуги, ми вирішили спробувати також отримати необхідний нам витяг. Голос, який сповіщає про надходження черги, можна почути й на другому поверсі, де розташований потрібний нам кабінет.
Біля кабінету бачимо невелику чергу. Неподалік розташована зона очікування, втім, люди залишаються на місці, аби зайти відразу після оголошення свого номера. Попри те, що перед нами було кілька людей, ми зайшли до кабінету вже за сім хвилин.
В кабінеті працює відразу кілька адміністраторів, аби не створювати великий наплив людей і натовпу в коридорах ЦНАПу. Отримати консультацію та необхідну допомогу нам вдалося за вісім хвилин.
Онлайн-послуги: реєстрація в черзі та консультація
На офіційному сайті ЦНАПу також є розділ електронної черги. Втім, із реєстрацією чи онлайн-консультацією поки складніше. Можливо, через доопрацювання певних розділів сайту.
Наприклад, зареєструватися в електронній черзі онлайн нам не вдалося навіть після кількох спроб через певні технічні аспекти. Тож ми лишили заявку на онлайн-консультацію з цього приводу, втім, відповіді не отримали й за тиждень від її подання.
На які напрямки орієнтований оновлений ЦНАП
За словами начальника відділу Максима Курила, наразі ЦНАП орієнтований на два напрямки:
- адміністративні послуги в режимі «адміністратор — відвідувач»;
- адмінпослуги «суб’єкт надання — відвідувач».
У ЦНАПі є рецепція з електронною чергою, зони очікування, зона видачі результатів адміністративних послуг, санітарні кімнати, сектор видачі біометричних документів. Також у Центрі надають 19 послуг для ветеранів.
Розташування секторів ЦНАПу
Обидва поверхи Центру мають безліч вказівників, які допомагають відвідувачам швидко зорієнтуватися.
Сервісний центр МВС та Call-центр
На другому поверсі розташували зону консультацій реєстраційної служби й сектор паспортних послуг. Також незабаром у ЦНАПі мають відкрити відділення сервісного центру ГСЦ.
«Наразі працюємо з обладнанням: для друку посвідчення водія, для техпаспортів, аби видавати їх одночасно», – додав Курило.
У майбутньому в ЦНАПі планують відкрити call-центр. Наразі над цим працюють.
«Будемо організовувати роботу call-центру за всіма напрямками діяльності ЦНАПу», – додав пан Максим.
Зона очікування, кімната для дітей та РАЦС
На другому поверсі також є зона очікування для відвідувачів, а ще там облаштували спеціальну кімнату для батьків з дітьми, зокрема, новонародженими.
Також Максим Курило додав, що на другому поверсі ЦНАПу розташований РАЦС, де реєструють шлюби. На місці працюють представники РАЦСу, тож із переїздом цей процес значно прискорили.
Також чоловік зазначив, що для ЦНАПу придбали окремий монітор для трансляції соціальної реклами, втім, у зв'язку з частими повітряними тривогами, його не вмикають.
Куди йдуть люди після оголошення повітряної тривоги
Після оголошення сигналу повітряної тривоги всі присутні покидають будівлю.
«По-перше, у нас будівля має специфічну структуру, тому, про всякий випадок, задля уникнення таких неприємних ситуацій, ми просимо всіх покидати приміщення. Для тих, кому важко ходити, поряд стоїть пункт обігріву, де вони можуть звернутися до надзвичайників», – розповів Максим Курило.
У пункті обігріву, розташованому поруч із Центром, можна зігрітися, зарядити телефон чи просто зачекати відбою повітряної тривоги. Інших людей закликають йти до укриття Полтавського університету економіки і торгівлі. Воно може вмістити в собі до двох тисяч людей.
Скільки послуг надає ЦНАП
Майже місяць тому, коли ЦНАП тільки «переїхав» до бізнес-центру, у ньому можна було отримати 611 послуг. Нині ж у центрі доступні 678 послуг. Ознайомитися з повним переліком можна тут.
Наразі у Центрі також працюють над створенням зони самообслуговування. За словами Курилова, там встановлять ноутбуки для того, аби люди могли, наприклад, зайти в застосунок «Дія» та роздрукувати необхідні їм документи чи скористатися іншими послугами самостійно.
Скільки людей відвідують Центр
Щодня ЦНАП відвідують до 200 людей. Це ті громадяни, які конкретно користуються послугами, оскільки деякі містяни заходять лише ознайомитися з інформацією. Максимум через ЦНАП за день можуть пройти 300-400 людей.
У Центрі працюють 23 адміністратори. У старому приміщенні ЦНАПу за адресою вул. Соборності, 36, більше не надають послуг.
За словами пана Максима, найбільше відвідувачів приходять до ЦНАПу у перших числах щомісяця. Це пов'язано з тим, що саме в цей період людям видають компенсації за проживання переселенців. В такі дні можна спостерігати наплив людей.
Також у ЦНАПі для прийому громадян завжди залишаються чергові адміністратори. Перерв у Центрі немає, оскільки графіки у працівників змінні.
Приміщення інклюзивне
Будівля повністю інклюзивна. Є ліфти, таблички шрифтом Брайля. Центр також співпрацює із перекладачами жестової мови, які допомагають людям із порушеннями слуху.
«Будівля передбачає певну автономність. Є генератор у разі якихось питань із напругою. Також "Укртелеком" забезпечує під'єднання до безперебійного інтернету», — розповів Максим Курило.
Враження містян
Пані Олена, яка вперше прийшла до ЦНАПу, розповіла, що чекає своєї черги близько 20 хвилин.
«Прийшла, зареєструвалася. Мені й адміністратор допоміг. Все швидко. Все дуже презентабельно, мені подобається. Не так, як раніше», – поділилася враженнями жінка.
Олена також зауважила, що, на її думку, якби в Центрі було трохи більше працівників, послуги надавали б швидше.
Один із відвідувачів, пан Віталій, розповів, що тричі приїздив до ЦНАПу, аби отримати необхідну довідку, оскільки адміністратори знайшли певні помилки в документах. Цього разу чоловікові вдалося отримати прописку.
«У чергах стояти, звісно, довго. Якщо часу немає, то навіть зайвих п'ять хвилин стояти не хотілося б», – зауважив пан Віталій.
Якими послугами найчастіше користуються полтавці
Адміністратор рецепції ЦНАПу пан Сергій розповів, що найчастіше люди користуються послугами з реєстрації місця проживання, реєстрації нерухомості чи декларування.
Близько 50% людей реєструються на послуги самі, за допомогою термінала. Інша частина — просять допомоги в адміністратора. Щодо того, скільки людей відвідують ЦНАП щодня, чоловік зазначив, що спрогнозувати це неможливо, оскільки кожного дня кількість різна.
Полтавський ЦНАП надає послуги з реєстрації бізнесу, нерухомості, громадських формувань, а також місця проживання, містобудування та архітектури, земельного характеру та інші.
Тепер він розташований за адресою вул. Соборності, 45А, у приміщенні центру «Дія. Бізнес».
Фото Станіслава Пантелея
Подякуй авторці!
Сподобалась стаття? Mожеш подякувати авторці гривнею.